Nieuwe versterking voor de KNRM

In een land wat voor 19 procent uit water bestaat, is de koninklijke Nederlandse redding maatschappij (KNRM) onmisbaar. 24/7 staan er vrijwilligers klaar om mens en dier te redden uit noodsituaties op het water. Daar heeft het KNRM uitrusting voor nodig, Daarom zij er acht nieuwe Valentijn-klasse reddingsboten van de KNRM besteld.

De boot op de foto is een Valentijn-klasse boot van de KNRM
Een Valentijn-klasse boot van de KNRM : de Adriaan Hendrik

Op dit moment bestaat de vloot van boten uit 75 reddingboten. daar komen er dus acht bij. De boten worden gebouwd via de Valentijn-klasse. Deze soort boot kan gebruikt worden bij kalm weer en er kunnen 50 geredden in de boot, naast vier bemanningsleden. De Valentijn-klasse reddingsboten van de KNRM varen al sinds 1990, de meest moderne versie is in 2000 ontwikkeld. De boten worden gebouwd in twee verschillende werven. De eerste boot zal al volgend jaar klaar zij. De andere zeven boten worden in de komende vijf jaar gemaaktDe KNRM heeft zelf de opdracht gegeven voor het maken van deze acht reddingsboten. Bij elkaar kosten de boten 9,5 miljoen euro. Dit geld komt voornamelijk van donaties en nalatenschappen.

Sinds de oprichting van het KNRM in 1824 worden er jaarlijks 4000 zeevarenden en watersporters in nood gered. met 1400 vrijwilligers zijn er 45 reddingstations langs de kust van de Noordzee een aan het IJsselmeer en het Markermeer. De meest recente grootschalige reddingsactie was bij de waterrnoodsramp in Limburg, Duitsland en Belgiƫ. Daar meerdere voertuigen en honderden vrijwilligers geholpen om mensen te helpen. Dit is alleen mogelijk door donaties. De KNRM staat jaarlijk 24 uur per dag, en zeven dagen in de week bereid om mens en dier in nood te helpen, en weer naar veiligheid te brengen. De KNRM krijgt het meeste geld via donaties, je kunt donateur worden of eenmalig doneren op de site van het KNRM: https://actie.knrm.nl/doneren-2

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *